Smyčcové oddělení
Studijní zaměření Hra na housle
Studijní zaměření oboru housle má bohaté uplatnění v hudební praxi. Od hry sólové, přes hru komorní, souborovou až po orchestrální. Zajímavé je také uplatnění ve folkových a rockových skupinách. Studium hry na housle umožňuje posluchačům (žákům) podle stupně získaných a rozvíjených dovedností a vrozeného talentu proniknout do světa hudby amatérské (zájmové), ale i profesionální.
Studium přípravné se realizuje v individuální nebo skupinové formě v rozmezí 1 - 2 školních roků jedenkrát za týden.
Základní studium I. stupně je individuální a učivo je rozloženo na 7 let školních roků. Na začátku 1. ročníku I. stupně žák, který neabsolvoval přípravné studium, vykoná přijímací zkoušku.
Základní studium II. stupně je taktéž individuální a učivo je rozloženo na 4 školní roky.
Každý stupeň (I. a II.) je ukončen na konci 7. ročníku I. stupně a 4. ročníku II. stupně.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Studijní zaměření Hra na violu
Studijní zaměření oboru viola má bohaté uplatnění v hudební praxi. Od hry sólové, přes hru komorní, souborovou až po orchestrální. Viola je větší sestra houslí. Její barva tónu je medově temná, až melancholická. Na rozdíl od houslí nemá strunu E, má však strunu C. Studium hry na violu umožňuje posluchačům (žákům) podle stupně získaných a rozvíjených dovedností a vrozeného talentu proniknout do světa hudby amatérské (zájmové), ale i profesionální.
Studium přípravné se realizuje v individuální nebo skupinové formě v rozmezí 1 - 2 školních roků jedenkrát za týden, zakončené závěrečnou zkouškou, po které žák plynule přechází do 1. ročníku I. stupně základního studia. Z hlediska velikosti nástroje je vhodné předchozí studium houslí s pozdějším plynulým přechodem na violu (není podmínkou).
Základní studium I. stupně je individuální a učivo je rozloženo na 7 let školních roků (jedenkrát za týden). Na začátku 1. ročníku I. stupně žák, který neabsolvoval přípravné studium vykoná přijímací zkoušku.
Základní studium II. stupně je taktéž individuální a učivo je rozloženo na 4 školní roky (jedenkrát za týden). Každý stupeň ( I. a II.) je ukončen absolventským výkonem (tedy zpravidla na konci 7. ročníku I. stupně a 4. ročníku II. stupně).
Na konci ročníku žák vykoná postupovou nebo závěrečnou zkoušku.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Studijní zaměření Hra na violoncello
Violoncello patří do skupiny smyčcových nástrojů a své využití nachází v mnoha hudebních směrech. Hráči mohou nástroj využít k sólové, komorní a orchestrální hře, ale také pro interpretaci jiných žánrů a stylů, než je vážná hudba, např. v lidové hudbě, poppu, jazzu, folku, ....
Žáci mohou začít již v útlém věku, seznamují se s nátrojem, rozvíjí svou představivost a hudební schopnosti. Hrou na violoncello si žáci také tříbí smysl pro intonaci, rytmus a kvalitu tónu. Hra na violoncello pozitivně podporuje vývoj osobnosti člověka. Znalosti získané studiem na tento nástroj může člověk využít i jako posluchač, aby dokázal pochopit a ocenit kvalitu hudby.
